Mind

Varje samtal räknas

Varje år begår omkring ca 1500 människor självmord och Mind tar emot fler än 90 000 samtal från människor som kämpar med känslor av ångest, oro eller ensamhet. Kampanjens tema, Varje samtal räknas, tar avstamp i att det medmänskliga samtalet är en central del av stödet och vill också uppmuntra till fler samtal människor emellan. Kampanjen pågick under hela maj. 

Central i kampanjen är den nya låten “nathalie” av BELL. Det är en mycket personlig låt om ung psykisk ohälsa som handlar om hennes bästa vän, som var mycket nära att ta sitt liv. BELL, som själv har erfarenhet av att må dåligt psykiskt, har också varit transparent med sina egna dalar i livet.  

Produktionsbolag: BleckOut
Regissör: Moa Wiking

  • Mind Pool Varje samtal räknas
  • Pool skapar Minds vårkampanj 2025
  • Pool skapar Minds vårkampanj 2025 – Varje samtal räknas
  • Pool skapar Minds vårkampanj 2025 – Varje samtal räknas
En bild från kampanj skapad av Pool med en stadsbild med människor som går samt digital skylt med reklam för organisationen Mind på, i en modern stadsmiljö i Sverige. Varje samtal räknas står det i skylten.

Stort tack till Ocean Outdoor som stöttade kampanjen med synlighet i hela landet.

Under kampanjen såldes Minds pin samt varmpratskort på Apotek Hjärtat, Waynes Coffee och utvalda Bolist, Happy Homes, XL-Bygg, ICA-butiker samt mind.se. Ett enormt tack till alla inblandade som visat ett otroligt engagemang! 🧡

Fler projekt