Din viktigaste strategi börjar med känslan
På Pool gör vi varumärken lätta att känna igen och svåra att glömma. Tillsammans sätter vi riktningen för vilken känsla ditt varumärke ska förmedla. Med kreativ kommunikation och design ser vi till att helheten håller ihop och funkar i verkligheten. Lita på känslan.
Pool hjälper dig att ringa in, förstärka och kommunicera ditt varumärkeslöfte. Vi tar dig från analys och strategi till kreativt koncept, design, produktion och effektuppföljning. Vi samarbetar nära, vågar utmana och gör det enkelt för dig som kund att lyckas.
Våra kunder är de som vill mer än det förväntade. Som ser kundupplevelsen som en strategisk fråga – och kreativ kommunikation som ett sätt att förflytta varumärket.
Ta ditt varumärke till nästa nivå
Av Pool får du bland annat
-
En strategisk plattform och ett kommunikationskoncept som kan omsättas i alla kundmöten. Läs mer
-
Kreativa kommunikationslösningar som väcker känslor och gör er omtyckta och omtalade. Läs mer
-
Produktion av kampanjer och andra insatser för att iscensätta upplevelsen av ditt varumärke. Läs mer
-
Uppföljning av effekten av insatserna vi gör tillsammans. Läs mer
Vi skapar kommunikation som väcker känslor
Marknadskommunikation behöver vara en positiv upplevelse som sätter känslor i spel. Det är utgångspunkten för allt vi gör. Här är några projekt där vi gjort just det.
Sunshine in your wallet
Varje samtal räknas
Håll glöden vid liv
Ahhhh, skånsk energi
Möt experterna på Sveriges snällaste byrå
I snart 30 år har vi samlat några av de skarpaste hjärnorna i ett team av nytänkare, rådgivare och kreatörer. Vassa på att bygga varumärken, forma upplevelser och skapa kreativ kommunikation. Människor som utmanar det förväntade och tar fram idéer som gör verklig skillnad. Och som brinner för att skapa effekt och utveckla våra kunders affär över tid.
När produkter och tjänster blir allt mer utbytbara är det upplevelsen av varumärket som avgör om du blir vald och ihågkommen – eller förbisedd och tvungen att lägga en massa onödiga pengar på säljinsatser. I Jakten på känslan visar vi hur du bygger starka varumärken och affärsnytta genom strategisk upplevelsedesign och kreativ kommunikation.
Boken har sålt slut i två omgångar och varit nominerad till årets marknadsföringsbok. Nu släpps tredje upplagan, fylld av trendspaningar, strategier, praktiska modeller och konkreta exempel att inspireras av. Jakten på känslan är skriven av Pools grundare Arvid Axland, tillsammans med Niels Kjærgaard-Jensen.